karoline

生活就是热狗&汉堡&足球
(Everything I Do) I Do It For You - Bryan Adams

TK:

Ch7-2(下)已经放入子博客,子博客(click here),密码不变,新GN请私信问吧。
不知不觉中Ch7-2(下)延伸了很多,最近的lofter又很难贴长文,所以分批了。

这次分享的歌曲很老很老,但意境上我个人觉得很美很美,特別是有看过侠盗罗宾汉结局的人,应该都会很有这样的感觉。玛莉安的死也让我的心堵了好一阵子呢!希望你们也会喜欢这首曲子~

 

BryanAdams - Everything I Do I Do It For You

Look into my eyes

看着我的眼睛

You will see what you mean to me

你会了解,你对我的意义

Search your heart, search your soul

探索你的内心、你的灵魂

And you’ll find me there

你会发现我就在那里

You'll search no more

你再也毋需寻觅

Don't tell me it's not worth trying for

別说那不值得尝试

You can't tell me it's not worth dying for

別说那不值得拼死以求

You know it's true

你一直都知道的

Everything I do, I do it for you

我所做的一切,都是为了你

Look into your heart

直视你的内心

You will find there's nothing there to hide

你会发现毋需隐瞒什么

Take me as I am, take my life

接纳我、我的生命

I would give it all I would sacrifice

我愿意牺牲所有

Don't tell me it's not worth fighting for

別说不值得为它奋斗

I can't help it, there's nothing I want more

我无法自拔,別无所求

You know it's true

你晓得那是真的

Everything I do, I do it for you.

我所做的一切,都是为了你

There's no love like your love

没有別的爱像你的爱一样

And no other could give more love

没有人能付出更多的爱

There's nowhere unless you're there

除非你出现

All the time, all the way

永远都是如此

Oh! You can't tell me it's not worth trying for

噢!別告诉我那不值得尝试

I can't help it, there's nothing I want more

我无法自拔,別无所求

Yeah oh I’ll fight for you, 

I'll live for you, 

for the while for you

Yeah, I’ll die for you

You know it's true

你晓得那是真的

Everything I do, I do it for you

我所做的一切,都是为了你

 

Note:

黑字这一段是我最喜欢的部份,找不到可以媲美的中文翻译,所以主页就不放了

Yeah oh I’ll fight for you, 

I'll live for you, 

for the while for you

Yeah, I’ll die for you

 

热度(7)